Schoolmaatschappelijk werk

Schoolmaatschappelijk werk op de Sonnevanck

Als kinderen problemen hebben kan dat hun leerprestaties en hun ontwikkeling tot zelfstandige volwassen mensen in de weg staan.

Leerkrachten doen er alles aan om hen goed onderwijs te geven. Ouders doen er alles aan om een kind goed op te voeden. Maar soms kan dat door allerlei oorzaken heel moeilijk zijn.

Als school maatschappelijk werker kan ik met ouders en leerkrachten meedenken over hoe met de moeilijke zaken om te gaan. Of ik kan meedenken waar de juiste hulp voor u of uw kind te krijgen is.

De moeilijkheden kunnen bijvoorbeeld  zijn:  moeilijk de aandacht bij de les kunnen houden, lastig gedrag op school, maar ook thuis of op straat, of het kind kan last hebben van de problemen die ouders hebben, omdat er bijvoorbeeld te weinig geld is of omdat ze ziek zijn.

Kortom er kan heel veel zijn waardoor een kind niet maximaal kan werken op school.

Ik wil graag met u meedenken wat daar aan te doen is, zodat het beter gaat met uw zoon of dochter.

U kunt mij ook bellen 0641313473 of mailen: carla.vanleeuwen@meerotterdam.nl

Tot ziens